Portal Miasta Sulejówek
PORTALPomocSzukajAlbumRejestracjaZaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Inwestycje drogowe
Autor Wiadomość
empire 

Posty: 80
Podziękowano: 19 raz(y)
Skąd: Stąd.
Wysłany: 2017-01-03, 12:24   Inwestycje drogowe

Witam, pozwoliłem sobie założyć dedykowany wątek i prośba o przeniesienie dyskusji dot. inwestycji dorgowych i 'schetynówki' właśnie tutaj - w moim odczuciu temat na tyle istotny, że należy mu się osobny wątek, a mieszanie go ze sprawami dot. MPZP i wieżowców wprowadza niepotrzebny bałagan ....

Cytat:
osiur napisał/a:
Remigiusz_G napisał/a:
Proszę zatem nie mówić nieprawdy, że Burmistrz nie jest w stanie złożyć prawidłowych i kompletnych wniosków - nie ma to żadnego odzwierciedlenia w faktach. Podsumowanie w zakresie pozyskanych środków pojawi się na początku stycznia.
Odnośnie Schetynówki - nie wiem skąd ma Pan takie informacje? Procedura oceny nie została zakończona.


Panie Wiceburmistrzu, proszę o uświadomienie zainteresowanych mieszkańców na jakiej podstawie Pan twierdzi, że 'procedura oceny nie została zakończona', konkretnie?

Przecież
1) wniosek i zadanie już na początku oceny zostało odrzucone ze względów formalnych i nie znalazło się na wstępnej liście rankingowej:
https://mazowieckie.pl/pl/urzad/urzad-wojewodzki/wojewodztwo/programy-przebudowy-dro/program-rozwoju-gminnej/nabor-wnioskow-o-dofina-1/33151,Wstepna-lista-rankingowa-na-2017-rok.html
- patrz 'Lista odrzuconych wniosków'

2) również brak tego zadania na ostatecznej liście rankingowej z dn. 30.11.2016:
https://mazowieckie.pl/pl/urzad/urzad-wojewodzki/wojewodztwo/programy-przebudowy-dro/program-rozwoju-gminnej/nabor-wnioskow-o-dofina-1/33274,Ostateczna-lista-rankingowa-na-2017-rok.html

3) lista wniosków zakwalifikowanych została ogłoszona 27.12.2016 i nie ma w niej mowy o zadaniu "Budowa ciągu ulic Czynu Społecznego o nr 221322W oraz ul. Kutrzeby o nr 221379W w Sulejówku":
https://mazowieckie.pl/pl/urzad/urzad-wojewodzki/wojewodztwo/programy-przebudowy-dro/program-rozwoju-gminnej/realizacja-zadan-w-2017/33414,Lista-zakwalifikowanych-wnioskow-o-dofinansowanie-zadan-zatwierdzona-27-grudnia-.html

Skąd zatem te informacje?


Cytat:
Remigiusz_G napisał/a:
Zgadza się. Tylko nie ma Pan pełnych informacji odnośnie aktualnego statusu sprawy, jak Pan może nie wiedzieć procedura odwoławcza w zakresie schetynówek pozwala na uzyskanie dofinansowania nawet dla wniosków, które nie zostały ujęte na pierwotnej liście, wówczas takie inwestycje finansowe są w ramach rezerwy, i właśnie w tym kierunku walczymy, w tym celu podjęliśmy odpowiednie kroki, o wynikach niezwłocznie poinformuję.
Jeśli jednak jest taki nacisk ze strony mieszkańców, którzy bez pardonu atakują burmistrza za złożony we wrześniu wniosek to jeszcze w styczniu przedstawimy szczegółową informację burmistrza co do całokształtu sprawy schetynówki, w tym tego że ciąg ulic Czynu i Kutrzeby był planowany do dofinansowania ZIT gdzie miałby pewne finansowanie, oraz tego że na 314 mazowieckich gmin które składają wnioski do schetynówki w danym roku dotację dostaje ok. 30 czyli 10%. Przypomnę tylko, że jako nieliczna gmina udało nam się pozyskać środki ze schetynówki dwa lata z rzędu (2015, 2016), co przy tak dużej konkurencji jest sukcesem.


[ Dodano: 2017-01-03, 12:40 ]
Do meritum ......

Cytat:
Jeśli jednak jest taki nacisk ze strony mieszkańców, którzy bez pardonu atakują burmistrza za złożony we wrześniu wniosek to jeszcze w styczniu przedstawimy szczegółową informację burmistrza co do całokształtu sprawy schetynówki


Szanowny Panie Burmistrzu Remigiusz_G z całym szacunkiem, ale pytanie o status i próba uzyskania jakiejkolwiek informacji dla ważnej (może nawet jednej z ważniejszych) inwestycji dla tej części miasta do dla Pana bezpardonowy atak .... ? kto tu kogo i kiedy zaatakował bo chyba się pogubiłem. Czy to takie dziwne i niezrozumiałe, że mieszkańcy mający wrażenie, że na codzień żyją w jakiejś XIX wiecznej wiosce nagle zaczęli wiązać ogromne nadzieje z tym projektem i interesują się jego losami ?
I teraz gdy na tym etapie nasz wniosek nie dostał kwalifikacji próbują się dowiedzieć co dalej i czy jest jakaś szansa żeby zrobić w końcu porządek z tą ulicą ?

osiur przytoczył fakty, z których na chwilę obecną wynika, że Burmistrz (jako organ odpowiedzialny i nadzorujący proces przygotowań) złożył wniosek formalnie niepoprawny/niepełny, który właśnie z przyczyn formalnych został odrzucony - przynajmniej takie jest oficjalne stanowisko organów nadrzędnych, oceniających projekt wniosku.
I takie są fakty na dziś.
Zadałem sobie trud i zapoznałem się z załączonymi przez osiur linkami .... i wynikającym z nich faktem jest m.in. to, że tym razem wyjątkowo łatwo było dostać takie dofinansowanie. Na ostatecznej liście rankingowej znajduje się, np. gmina Kałuszyn, której projekt oceniony został na tylko 9 pkt.!! nie wiem w jakiej skali, ale najlepiej oceniony wniosek ma 37pkt. A zatem powiedzmy, że w tym roku wystarczyło zdobyć 9 na 37 pkt żeby dostać to dofinansowanie !!!.
Podczas listopadowej sesji RM była informacja o spotkaniu z wojewodą, podczas którego szef komisji oceniającej wnioski deklarował, że projekt Sulejówka tylko w 2 miejscach mógłby zdobyć 11 pkt. (chyba za poprawę bezpieczeństwa), a w całości miał szansę na 20-kilka pkt.
No cóż .... chyba wygląda na to, że wystarczyło tylko złożyć poprawny formalnie wniosek, kótry miałby szanse dostać się do etapu oceny ?

Kolejnym faktem jest to, że urząd wojewódzki organizował pomoc w przygotowaniu wniosku w postaci otwartego szkolenia/konsultacji, na których nikt z UM Sulejówek się nie pojawił. Projekty wszystkich samorządów, które skorzystały z tych szkoleń dostały dofinansowanie.

Czy to są Pana zdaniem te 'bezpardonowe ataki na Burmistrza' czy może fakty, które rzeczywiście świadczą o jakichś zaniedbaniach ......

Dziękuję za informację, że Burmistrz nadal 'walczy' i podejmuje dalsze kroki w celu doprowadzenia projektu do realizacji - z tego chyba zainteresowani mieszkańcy nie
zupełnie zdawali sobie sprawę. Żyję nadzieją, że rzeczywiście w dalszym ciągu są takie możliwości i ciągle mamy jakieś szanse....

Serdeczna prośba o informację jak tylko sprawa ostatecznie się wyjaśni.

Póki co miałbym prośbę o krótką informację n/t zakresu ZIT (do którego często Pan się odnosi) w kontekście Czynu Społecznego/Kutrzeby: czy zakres obejmował także asfaltowanie ?
Jako mieszkaniec zainteresowany tą sprawą kilkukrotnie bywałem na sesjach RM i wydaje mi się, że mowa była tylko o ciągu pieszo-rowerowym (który chyba nawet nie obejmował ul. Mariańskiej).

O ile się orientuję głównym celem no i planowanym zakresem 'schetynówki' była m.in.:
- poprawa bezpieczeństwa na Czynu i Mariańskiej (budowa chodników, spowalniaczy, bezpiecznych przejść dla pieszych, przebudowa skrzyżowań, itd.),
- zabezpieczenie 'nowego' asfaltu na Czynu (budowa Krawężników) - sugeruję spacer wzdłuż Czynu i obserwację, ta ulica ma chyba 2 lata i na krawędziach już zaczyna się rozpadać (niedługo ruszy budowa węzła w Zakręcie, Czynu na pewno stanie się w jakimś stopniu objazdem dla podróżujących krajową 2. - ta ulica tego nie wytrzyma),
- remont Mariańskiej (i poprawa bezpieczeństwa, myślę sprawa istotna dla wielu mieszkańców tej okolicy szczególnie podczas przeprawy do kościoła Marianów i w kier. Piłsudskiego),
- wyasfaltowanie Kutrzeby i Czynu w tej części błotnisto-piaszczystej (czy to też obejmowałby ZIT),
- zapewnienie bezpiecznych i ciągłych szlaków komunikacyjnych wzdłuż tych ulic. Na co dzień prowadzą nas one m.in. do stacji, szkół, kościołów, sklepów, urzędów, przychodni, itd. - panie Burmistrzu chciałbym żeby Pan spróbował zrozumieć jak to dla nas ważne i w jakich warunkach my egzystujemy (żeby to dobrze zrozumieć niech Pan spróbuje wysłać własne dziecko lub kogoś bliskiego pieszo wzdłuż Czynu do najbliższej szkoły - podejmie Pan takie ryzyko ? zapraszam do przeprowadzenia takiego eksperymentu bo dla nas to smutna codzienność),
- itd.

Prośba o informację czy rzeczony ZIT obejmowałby podobny zakres ? Czy w ogóle projekt Czynu/Mariańskej w ramach 'schetynówki' i to co obejmowałby ZIT są w swoim zakresie porównywalne ?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Remigiusz_G 
Zastępca Burmistrza Miasta

Wiek: 36
Posty: 1140
Podziękowano: 168 raz(y)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-03, 18:12   Re: Inwestycje drogowe

empire napisał/a:

osiur przytoczył fakty, z których na chwilę obecną wynika, że Burmistrz (jako organ odpowiedzialny i nadzorujący proces przygotowań) złożył wniosek formalnie niepoprawny/niepełny, który właśnie z przyczyn formalnych został odrzucony - przynajmniej takie jest oficjalne stanowisko organów nadrzędnych, oceniających projekt wniosku.
I takie są fakty na dziś.
Zadałem sobie trud i zapoznałem się z załączonymi przez osiur linkami .... i wynikającym z nich faktem jest m.in. to, że tym razem wyjątkowo łatwo było dostać takie dofinansowanie. Na ostatecznej liście rankingowej znajduje się, np. gmina Kałuszyn, której projekt oceniony został na tylko 9 pkt.!! nie wiem w jakiej skali, ale najlepiej oceniony wniosek ma 37pkt. A zatem powiedzmy, że w tym roku wystarczyło zdobyć 9 na 37 pkt żeby dostać to dofinansowanie !!!.
Podczas listopadowej sesji RM była informacja o spotkaniu z wojewodą, podczas którego szef komisji oceniającej wnioski deklarował, że projekt Sulejówka tylko w 2 miejscach mógłby zdobyć 11 pkt. (chyba za poprawę bezpieczeństwa), a w całości miał szansę na 20-kilka pkt.
No cóż .... chyba wygląda na to, że wystarczyło tylko złożyć poprawny formalnie wniosek, kótry miałby szanse dostać się do etapu oceny ?



Tak zgadza się. Proszę jednak zauważyć, że w obecnym naborze połowa wnioskow została odrzucona formalnie (co do tej pory się nie zdarzało), najczęściej z bardzo błahych i niezrozumiałych powodów (tak jak w naszym przypadku). Dzięki temu komisja (mam nadzieję że nie celowo) doprowadziła to sytuacji, w której dofinansowanie otrzymują nieznaczące inwestycje...

empire napisał/a:

Kolejnym faktem jest to, że urząd wojewódzki organizował pomoc w przygotowaniu wniosku w postaci otwartego szkolenia/konsultacji, na których nikt z UM Sulejówek się nie pojawił. Projekty wszystkich samorządów, które skorzystały z tych szkoleń dostały dofinansowanie.

Czy to są Pana zdaniem te 'bezpardonowe ataki na Burmistrza' czy może fakty, które rzeczywiście świadczą o jakichś zaniedbaniach ......



Tak potwierdzam. Ale czy to argument? Wniosek przygotowywały osoby, które przez ostatnie dwa lata skutecznie pozyskały środki, i nie były przy tym na żadnych szkoleniach. To raczej demagogia, wniosek został prawidłowo przygotowany, w proces jego opracowania zostali bez ograniczeń włączeni członkowie Komitetu Żurawki, wszystko było jawne i transparentne.

empire napisał/a:

Dziękuję za informację, że Burmistrz nadal 'walczy' i podejmuje dalsze kroki w celu doprowadzenia projektu do realizacji - z tego chyba zainteresowani mieszkańcy nie
zupełnie zdawali sobie sprawę. Żyję nadzieją, że rzeczywiście w dalszym ciągu są takie możliwości i ciągle mamy jakieś szanse....

Serdeczna prośba o informację jak tylko sprawa ostatecznie się wyjaśni.

Póki co miałbym prośbę o krótką informację n/t zakresu ZIT (do którego często Pan się odnosi) w kontekście Czynu Społecznego/Kutrzeby: czy zakres obejmował także asfaltowanie ?
Jako mieszkaniec zainteresowany tą sprawą kilkukrotnie bywałem na sesjach RM i wydaje mi się, że mowa była tylko o ciągu pieszo-rowerowym (który chyba nawet nie obejmował ul. Mariańskiej).

Szanowny Panie Burmistrzu Remigiusz_G z całym szacunkiem, ale pytanie o status i próba uzyskania jakiejkolwiek informacji dla ważnej (może nawet jednej z ważniejszych) inwestycji dla tej części miasta do dla Pana bezpardonowy atak .... ? kto tu kogo i kiedy zaatakował bo chyba się pogubiłem. Czy to takie dziwne i niezrozumiałe, że mieszkańcy mający wrażenie, że na codzień żyją w jakiejś XIX wiecznej wiosce nagle zaczęli wiązać ogromne nadzieje z tym projektem i interesują się jego losami ?
I teraz gdy na tym etapie nasz wniosek nie dostał kwalifikacji próbują się dowiedzieć co dalej i czy jest jakaś szansa żeby zrobić w końcu porządek z tą ulicą ?

O ile się orientuję głównym celem no i planowanym zakresem 'schetynówki' była m.in.:
- poprawa bezpieczeństwa na Czynu i Mariańskiej (budowa chodników, spowalniaczy, bezpiecznych przejść dla pieszych, przebudowa skrzyżowań, itd.),
- zabezpieczenie 'nowego' asfaltu na Czynu (budowa Krawężników) - sugeruję spacer wzdłuż Czynu i obserwację, ta ulica ma chyba 2 lata i na krawędziach już zaczyna się rozpadać (niedługo ruszy budowa węzła w Zakręcie, Czynu na pewno stanie się w jakimś stopniu objazdem dla podróżujących krajową 2. - ta ulica tego nie wytrzyma),
- remont Mariańskiej (i poprawa bezpieczeństwa, myślę sprawa istotna dla wielu mieszkańców tej okolicy szczególnie podczas przeprawy do kościoła Marianów i w kier. Piłsudskiego),
- wyasfaltowanie Kutrzeby i Czynu w tej części błotnisto-piaszczystej (czy to też obejmowałby ZIT),
- zapewnienie bezpiecznych i ciągłych szlaków komunikacyjnych wzdłuż tych ulic. Na co dzień prowadzą nas one m.in. do stacji, szkół, kościołów, sklepów, urzędów, przychodni, itd. - panie Burmistrzu chciałbym żeby Pan spróbował zrozumieć jak to dla nas ważne i w jakich warunkach my egzystujemy (żeby to dobrze zrozumieć niech Pan spróbuje wysłać własne dziecko lub kogoś bliskiego pieszo wzdłuż Czynu do najbliższej szkoły - podejmie Pan takie ryzyko ? zapraszam do przeprowadzenia takiego eksperymentu bo dla nas to smutna codzienność),
- itd.

Prośba o informację czy rzeczony ZIT obejmowałby podobny zakres ? Czy w ogóle projekt Czynu/Mariańskej w ramach 'schetynówki' i to co obejmowałby ZIT są w swoim zakresie porównywalne ?



Zgadzam się w pełni. To jednej z najważniejszych ciągów komunikacyjnych w mieście. Wiedząc to od poczatku 2014 roku planowaliśmy złożyć do do instrumentu ZIT który jest głównym źródłem finansowania infrastruktury ze środków UE dla Sulejówka. Pod tym kątem ponad rok przygotowywaliśmy odpowiednie dokumenty, podpisywaliśmy porozumienia i zgłaszaliśmy ul Czynu społecznego, Mariańską i Kutrzeby na spotkaniach roboczych w Warszawie. Niestety wspomniana już przeze mnie "inicjatywa" jednego z radnych uniemożliwiła nam realizację prztygotowywanych od dawna planów i musieliśmy na szybko przygotowywać dokumentację projektową pod kątem schetynówki (od wiosennej sesji mieliśmy tylko kilka miesięcy na załatwienie wszystkich formalności, a zakres inwestycji po wiosennej sesji został zmieniony o 180 stopni. Chcemy zrobić porządek z ulicami w tej części miasta, jednak to wymaga zrozumienia ze wszystkich stron co do prawdziwych intencji burmistrza, który wbrew rozprzestrzenianym plotkom jako pierwszy zgłosił konieczność budowy ul Mariańskiej Czynu i Kutrzeby i lobbował o umieszczenie tej inwestycji w ZIT. Na przykładzie wiosennej sesji, w której zrujnowano nasze plany widać, że radni też mają władzę w mieście i muszą mieć świadomość, że ich decyzje to konkretna odpowiedzialność i ryzyko, niestety wtedy nie zaufali burmistrzowi. Dziś już ogłaszalibyśmy przetarg na przedmiotowy ciąg. Inwestycja ta obejmowałaby odwodnienie całych ulic oraz budowę komfortowych ciągów pieszo-rowerowych. Zostałaby uzupełniona, zgodnie z zapewnieniami Burmistrza, nakładką asfaltową (równolegle z samą inwestycję w ciąg pieszo-rowerowy, ze środków miasta). Na wiosnę będzie II nabór ZIT chcemy w nim złożyć taki ciąg jaki planowaliśmy w 2014 r.
Rozumiem Państwa desperację, sam bym zachowywał się podobnie.
Apeluję jednak o wstrzemięźliwość w pochopnych ocenach działań Burmistrza. Gdyby plany Burmistrza z lat 2014-2015 co do ul. Marianskiej Czynu i Kutrzeby zostałyby zrealizowane zgodnie z jego zamierzeniami to na koniec 2017 r. cieszylibyście się Państwo z pięknego chodnika i odwodnionej drogi. Pamiętajmy, że w dzisiejszym stanie prawnym to nie radny ponosi odpowiedzialność za daną inwestycję, w 100% ponosi ją burmistrz, który jak pokazuje przedmiotowy przypadek, musiał wykonać projekt i wniosek niezgodnie z własnym przekonaniem. Efekty okazały się być niestety takie jak wskazywał Burmistrz na wiosennej sesji - negatywne (vide "schetynówka jest znacznie bardziej ryzykowna i niepewna w stosunku do ZIT". Pozdrawiam i życzę pomyślności w Nowym Roku.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
axtomek 

Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Posty: 1910
Podziękowano: 240 raz(y)
Wysłany: 2017-01-03, 20:24   

Panie Burmistrzu, czy gdzieś można się zapoznać z projektem stałej organizacji ruchu? Mam nadzieję, że miasto nie popełniło błędu, jak wtedy, gdy powiat budował ul. Szosową i przewidziano nowe zatoki przystankowe w nowym ciągu komunikacyjnym? Bowiem naiwnie wierzę, że miasto w końcu weźmie się też za komunikację autobusową, a taki ciąg byłby wówczas naturalnym przebiegiem dla linii, która mogłaby obsługiwać Żurawkę i połączenie jej ze stacją Miłosna.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Remigiusz_G 
Zastępca Burmistrza Miasta

Wiek: 36
Posty: 1140
Podziękowano: 168 raz(y)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-03, 20:34   

axtomek napisał/a:
Panie Burmistrzu, czy gdzieś można się zapoznać z projektem stałej organizacji ruchu? Mam nadzieję, że miasto nie popełniło błędu, jak wtedy, gdy powiat budował ul. Szosową i przewidziano nowe zatoki przystankowe w nowym ciągu komunikacyjnym? Bowiem naiwnie wierzę, że miasto w końcu weźmie się też za komunikację autobusową, a taki ciąg byłby wówczas naturalnym przebiegiem dla linii, która mogłaby obsługiwać Żurawkę i połączenie jej ze stacją Miłosna.


zapraszam do Urzędu na ul Gdańską - do mnie lub do pok. 113-114 (inwestycje)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Marek Ch. 

Wiek: 35
Posty: 137
Podziękowano: 24 raz(y)
Wysłany: 2017-01-04, 09:59   Re: Inwestycje drogowe

empire napisał/a:



- zabezpieczenie 'nowego' asfaltu na Czynu (budowa Krawężników) - sugeruję spacer wzdłuż Czynu i obserwację, ta ulica ma chyba 2 lata i na krawędziach już zaczyna się rozpadać (niedługo ruszy budowa węzła w Zakręcie, Czynu na pewno stanie się w jakimś stopniu objazdem dla podróżujących krajową 2. - ta ulica tego nie wytrzyma),


Taka drobna uwaga co do zabezpiecznia asfaltu na Czynu. Czy ktoś z urzędu widział jak została odtworzona droga na wysokości ulicy Starzyńskiego ? Z tego co pamiętam budowana tam była studzienka kanalizacyjna, ktoś to niby zaasfaltował, ale jest kilkucentymetrowy uskok, który poza tym, że jest nieprzyjemny do jazdy to pewnie jeszcze droga zacznie się rozpadać w tym miejscu jako pierwsza.
Jak można było coś takiego odebrać to nie wiem. Jeśli tak będziemy dbali o nowe drogi to my nigdy nie będziemy mieli sensownych dróg - skoro po 2 latach od budowy można urwać zawieszenie to po co w ogóle budować drogi ?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
leonardo 
leonardo

Posty: 1511
Podziękowano: 225 raz(y)
Wysłany: 2017-01-04, 11:24   

Cytat:
Jak można było coś takiego odebrać to nie wiem. Jeśli tak będziemy dbali o nowe drogi to my nigdy nie będziemy mieli sensownych dróg - skoro po 2 latach od budowy można urwać zawieszenie to po co w ogóle budować drogi ?


Niestety osoby (przynajmniej częściowo ) odpowiedzialnej za ten stan ( prezes Ekoinwestycji) juz nie ma.
Tak na marginesie , ciekawe jakie są losy audytu w tej instytucji zleconego już dość dawno.
Sztandarowym przykładem spieprzonej ulicy poprzez taką inwestycję jest ulica Dworcowa. Trochę mrozu i bedą jaja bo ktoś nie dopilnował odtworzenia nawierzchni po budowie kanalizacji. Ale za to oszczędności zostały. Ciekawe czy teraz ich wystarczy aby ten bubel połatać.?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
osiur 

Posty: 49
Podziękowano: 16 raz(y)
Wysłany: 2017-01-04, 12:55   

Remigiusz_G napisał/a:
Zgadza się. Tylko nie ma Pan pełnych informacji odnośnie aktualnego statusu sprawy, jak Pan może nie wiedzieć procedura odwoławcza w zakresie schetynówek pozwala na uzyskanie dofinansowania nawet dla wniosków, które nie zostały ujęte na pierwotnej liście, wówczas takie inwestycje finansowe są w ramach rezerwy, i właśnie w tym kierunku walczymy, w tym celu podjęliśmy odpowiednie kroki, o wynikach niezwłocznie poinformuję
.

Ok, dziękuję Panie Burmistrzu i trzymam kciuki za pozytywne rozpatrzenie odwołania. Wraz z zainteresowanymi mieszkańcami czekamy na informacje w tej sprawie.

Remigiusz_G napisał/a:
... Inwestycja ta obejmowałaby odwodnienie całych ulic oraz budowę komfortowych ciągów pieszo-rowerowych. Zostałaby uzupełniona, zgodnie z zapewnieniami Burmistrza, nakładką asfaltową (równolegle z samą inwestycję w ciąg pieszo-rowerowy, ze środków miasta). Na wiosnę będzie II nabór ZIT chcemy w nim złożyć taki ciąg jaki planowaliśmy w 2014 r. ...


Czyli należy rozumieć, że dotacja w ramach ZIT obejmuje tylko ciągi pieszo-rowerowe.
Kontynuując pytanie empire - czy planowany do złożenia wniosek (II nabór ZIT) będzie zawierał ciąg ulic Mariańska-Czynu Społecznego-Kutrzeby-Czynu Społecznego od Kutrzeby (taki zakres zawierał wniosek do 'schetynówki)'?
Czy nakładka asfaltowa wraz ze skrzyżowaniami i przejściami zostanie również wykonana w w/w ciągu ulic?

Wniosek o schetynówkę regulował kompleksowo cały ciąg pieszo-rowerowy łącznie z asfaltem, skrzyżowaniami chodnikami, przejściami. A w ramach ZIT to dofinansowanie tylko na część inwestycji. Reszta ze środków miasta, które mogą się znaleźć, lub nie.

Proszę jeszcze o doprecyzowanie (do porównania) jaki procent nakładów na budowę wymienionych ulic stanowiłyby środki pozyskane z ZIT a jakie z 'schetnówki'.

Z danych przedstawionych na sesji 24.11.2016 oraz informacji od Pana Burmistrza wynikało, że:
- dotacja na ciągi pieszo-rowerowe (ale tylko Czynu Społecznego od Żeromskiego do Kutrzeby i Kutrzeby) z ZIT wynosi 80 % nakładów, czyli przyjmując 80% z tego co jest zaplanowane na bieżący rok 1.500.000, to dałoby 1.200.000 zł,
- a w ramach schetynówki dotacja wyniosła by 3.000.000 zł.
Czy tak?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
adazar 
adam12

Posty: 15
Podziękowano: 1 raz(y)
Wysłany: 2017-01-04, 14:26   

Panie Burmistrzu dołączam się do pytań, które zadał empire i osiur i byłbym wdzięczny, gdyby mógł Pan udzielić na nie precyzyjnych odpowiedzi.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dugme 

Posty: 295
Podziękowano: 79 raz(y)
Skąd: Miłosna
Wysłany: 2017-01-04, 16:10   

Chciałem nieśmiało przypomnieć, że mieszkanie przy ulicy z chodnikiem niesie za sobą nie tylko przyjemności ale i obowiązki.
Ja swój obowiązek spełniłem z samego rana (60 mb) i wyskrobałem chodnik do kostki. (I pewnie w nocy trzeba będzie powtórzyć)
Jutro ma być -8 stopni C.
Już teraz jest bardzo ślisko (córka ledwo wróciła ze szkoły) bo chodniki nie odśnieżone.
Jutro będzie tragedia.
Dlatego zachęcam dla dobra wspólnego do odrobiny wysiłku.
 Autorowi postu podziękowano 1 raz(y)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
- Dziękuję... (1):
Remigiusz_G
Remigiusz_G 
Zastępca Burmistrza Miasta

Wiek: 36
Posty: 1140
Podziękowano: 168 raz(y)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-04, 19:27   

osiur napisał/a:


Czyli należy rozumieć, że dotacja w ramach ZIT obejmuje tylko ciągi pieszo-rowerowe.
Kontynuując pytanie empire - czy planowany do złożenia wniosek (II nabór ZIT) będzie zawierał ciąg ulic Mariańska-Czynu Społecznego-Kutrzeby-Czynu Społecznego od Kutrzeby (taki zakres zawierał wniosek do 'schetynówki)'?
Czy nakładka asfaltowa wraz ze skrzyżowaniami i przejściami zostanie również wykonana w w/w ciągu ulic?


Ostateczny zakres wniosku do ZIT będzie zależał od regulaminu konkursu, którego jeszcze nie ma. Ale będziemy dażyć do objęcia wnioskiem jak najszerszego zakresu. Nakładka asfaltowa nie może być finansowana z ZIT, jeśli złożymy wniosek do ZIT to będzie finansowana ze środków miasta.

osiur napisał/a:


Wniosek o schetynówkę regulował kompleksowo cały ciąg pieszo-rowerowy łącznie z asfaltem, skrzyżowaniami chodnikami, przejściami. A w ramach ZIT to dofinansowanie tylko na część inwestycji. Reszta ze środków miasta, które mogą się znaleźć, lub nie.

Proszę jeszcze o doprecyzowanie (do porównania) jaki procent nakładów na budowę wymienionych ulic stanowiłyby środki pozyskane z ZIT a jakie z 'schetnówki'.

Z danych przedstawionych na sesji 24.11.2016 oraz informacji od Pana Burmistrza wynikało, że:
- dotacja na ciągi pieszo-rowerowe (ale tylko Czynu Społecznego od Żeromskiego do Kutrzeby i Kutrzeby) z ZIT wynosi 80 % nakładów, czyli przyjmując 80% z tego co jest zaplanowane na bieżący rok 1.500.000, to dałoby 1.200.000 zł,
- a w ramach schetynówki dotacja wyniosła by 3.000.000 zł.
Czy tak?


Przedstawione porównanie jest nieprawidłowe. 1,5 mln zaplanowane w budżecie zostało przeznaczone w projekcie w budżetu przez burmistrza na ciąg pieszo-rowerowy w ul. Czynu Społecznego (to część inwestycji). Ale porównajmy nasze pierwotne, z początku 2016 r. plany:

1. planowany przed wiosenną sesją "wywrotową" plan burmistrza obejmował ciągi pieszo rowerowe w ul Mariańskiej Czynu i Kutrzeby według projektu dostosowanego do wymogów ZIT.

Całkowity szacunkowy koszt: 5 mln zł. Dotacja 80%: 4.000.000 zł

Należy dodać, że burmistrz zadeklarował na sesji wykonanie nakładki w przypadku pozyskania środków z ZIT, zostałaby ona zrealizowana ze środków miasta równolegle z inwestycją tj. w 2017 r.

2. Przeforsowany wbrew burmistrzowi wariant to wniosek nie do ZIT, ale do Schetynówki, który wymagał zupełnie innych parametrów budowlanych i, co gorsza, powoduje poważną ingerencję w istniejące działki prywatne i ogrodzenia, co w konsekwencji podraża inwestycję.
Dodatkowo do Schetynówki z przyczyn formalnych musieliśmy wyłączyć odcinek ul Mariańskiej


Całkowity szacunkowy koszt: 8,5 mln zł. Dotacja 35%: 3.000.000 zł


A zatem nawet w przypadku uzyskania schetynówki tracimy ok. 1 mln zł dotacji w stosunku do ZIT. Biorąc pod uwagę pewność środków ZIT tym bardziej niezrozumiała jest zeszłoroczna decyzja Rady.

Ale PODSUMUJMY zatem:

Wariant Burmistrza: Realizacja kompletnego ciągu pieszo-rowerowego uzupełnionego o nakładkę asfaltową w ramach tzw. taniej metody remontowej w ul Mariańskiej, Czynu Społecznego i Kutrzeby za kwotę ok. 5 mln przy dotacji 4 mln zł - udział dotacji: 80% kosztów inwestycji

Wariant jednego z Radnych : Realizacja ograniczonego (bez ul Mariańskiej) ciągu pieszo-rowerowego z jezdnią w ul Czynu Społecznego i Kutrzeby za kwotę ok. 8,5 mln przy dotacji 3 mln zł - udział dotacji: 35% kosztów inwestycji

A zatem:

Przyjęty do realizacji wariant forsowany przez Jednego z Radnych oznacza:
- stratę ok. 1 mln zł dotacji dla miasta w stosunku do wariantu ZIT
- znacznie większe ryzyko negatywnej oceny wniosku i przedłużenia realizacji na lata 2017-2019 (sprawdziło się)
- znacznie bardziej uciążliwy zakres inwestycji ingerujący w wiele działek prywatnych i powodujący konieczność przesunięcia dziesiątek ogrodzeń
- wyparcie z ZIT projektów, które planowaliśmy od ponad 1,5 roku i zaprzepaszczenie wielomiesięcznej pracy wielu urzędników, w efekcie wszystkie projekty były przygotowywane w bardzo dużym tempie (co zwiększa ryzyko)
- znacznie wyższe koszty inwestycji w przeliczeniu na 1 km drogi w stosunku do wariantu ZIT, co przy porównywalnych efektach jezdnych i komfortu pieszych jest niegosdpodarnością
- straty "moralne" związane z podburzaniem nieświadomych wszystkich okoliczności mieszkańców przeciwko burmistrzowi, który przecież jako pierwszy jeszcze w 2013 roku zgłaszał konieczność kompleksowej realizacji przedmiotowego ciągu, to nas szczególnie boli zwłaszcza po sesji 24.11 na której wylano ba burmistrza wiadro pomyj, niezasłużone wiadro pomyj...


Odpowiedzialność Burmistrza za niepowodzenie Schetynówki i całe zło: 100%
Odpowiedzialność Jednego z Radnych, który jest inicjatorem całego zamieszania i pomysłu schetynówki: 0%

Ale nie poddajemy się, szykujemy kolejny wniosek do ZIT.
Ostatnio zmieniony przez Remigiusz_G 2017-01-04, 20:25, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
adazar 
adam12

Posty: 15
Podziękowano: 1 raz(y)
Wysłany: 2017-01-04, 20:21   

Panie Burmistrzu, z informacji jakie przedstawiał Burmistrz Śliwa i ówczesna wiceburmistrz Łukomska (proszę prześledzić protokoły z sesji) wynikało, że w ramach ZIT miał być zgłoszony tylko odcinek czynu (od żeromskiego do Kutrzeby) i Kutrzeby i dokumentacja, która została opracowana na te odcinki była przygotowana pod ZIT, natomiast po powstaniu pomysłu "schetynówki" zaszła potrzeba opracowania dokumentacji na brakujące odcinki tj. Mariańska i Czynu (od Kutrzeby do granic miasta), natomiast na Czynu (odcinek od Żeromskiego do Kutrzeby i Kutrzeby została wykorzystana dokumentacja z ZIT. Tak więć nie jest prawdą, że projekt do Schetynówki, "wymagał zupełnie innych parametrów budowlanych i, co gorsza, powoduje poważną ingerencję w istniejące działki prywatne i ogrodzenia, co w konsekwencji podraża inwestycję.Dodatkowo do Schetynówki z przyczyn formalnych musieliśmy wyłączyć odcinek ul Mariańskiej". Panie Burmistrzu, proszę aby przed udzieleniem odpowiedzi sprawdził Pan fakty i nie wprowadzał w błąd mieszkańców. Wydaje mi się też dziwne, że kosztorys inwestorski na wszystkie odcinki (Mariańska, cała Czynu i Kutrzeby) na cały zakres prac (odwodnienie, ciąg pieszo-rowerowy, jezdnia, przejścia, przebudowa skrzyżowań) wynosił 8,5 mln zł, a ciągi pieszo-rowerowe na Czynu (odcinek od Żeromskiego do Kutrzeby) i Kutrzeby kosztował aż 5 mln.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Remigiusz_G 
Zastępca Burmistrza Miasta

Wiek: 36
Posty: 1140
Podziękowano: 168 raz(y)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-04, 20:37   

adazar napisał/a:
Panie Burmistrzu, z informacji jakie przedstawiał Burmistrz Śliwa i ówczesna wiceburmistrz Łukomska (proszę prześledzić protokoły z sesji) wynikało, że w ramach ZIT miał być zgłoszony tylko odcinek czynu (od żeromskiego do Kutrzeby) i Kutrzeby i dokumentacja, która została opracowana na te odcinki była przygotowana pod ZIT, natomiast po powstaniu pomysłu "schetynówki" zaszła potrzeba opracowania dokumentacji na brakujące odcinki tj. Mariańska i Czynu (od Kutrzeby do granic miasta), natomiast na Czynu (odcinek od Żeromskiego do Kutrzeby i Kutrzeby została wykorzystana dokumentacja z ZIT. Tak więć nie jest prawdą, że projekt do Schetynówki, "wymagał zupełnie innych parametrów budowlanych i, co gorsza, powoduje poważną ingerencję w istniejące działki prywatne i ogrodzenia, co w konsekwencji podraża inwestycję.Dodatkowo do Schetynówki z przyczyn formalnych musieliśmy wyłączyć odcinek ul Mariańskiej". Panie Burmistrzu, proszę aby przed udzieleniem odpowiedzi sprawdził Pan fakty i nie wprowadzał w błąd mieszkańców. Wydaje mi się też dziwne, że kosztorys inwestorski na wszystkie odcinki (Mariańska, cała Czynu i Kutrzeby) na cały zakres prac (odwodnienie, ciąg pieszo-rowerowy, jezdnia, przejścia, przebudowa skrzyżowań) wynosił 8,5 mln zł, a ciągi pieszo-rowerowe na Czynu (odcinek od Żeromskiego do Kutrzeby) i Kutrzeby kosztował aż 5 mln.


Tak, ale nie ma Pan 100% racji co do planów i efektów ich realizacji. Dziś dywagacje o tym co kto powiedział rok temu mają owszem znaczenie, ale drugorzędne. Liczą się zastane przez nas dziś, tj na początku 2017 roku efekty społeczne i ekonomiczne. A są one jednoznaczne: plan burmistrza dotyczący realizacji całości ciągu w ZIT (odcinek Mariańskiej byłby wówczas realizowany w procedurze PFU) jest o wiele tańszy, szybszy i pewniejszy niż wariant Schetynówki, który nie dość że wymusił wykonanie drogich projektów budowlanych na całość ciągu, w dodatku wyłączył z zakresu ul. Mariańską. To są fakty potwierdzone danymi technicznymi. Jesli chodzi o wiarygodność danych - ja posługuję się nie domysłami, ale danymi z Urzędu Miasta - zapraszam Pana seredcznie na ul. Gdańską i wyjaśnię wszelkie wątpliwości, na forum nie można wszystkiego dokładnie opisać.
Niestety dla mieszkańców okolicznych domów liczy się efekt końcowy, to nie komisja śledcza - ale jeszcze raz powtórzę - gdyby nie sesja z wiosny 2016 i niezrozumiała decyzja Rady to dziś już ogłaszalibyśmy przetarg na cały przedmiotowy ciąg, równolegle przygotowując się do przetargu na asfaltowanie w drugiej połowie 2017 r. To fakty. Tymczasem na ostatniej prostej jest przygotowanie przetargu nie dla ul. Czynu i Kutrzeby tylko dla ul. Paderewskiego, Grabskiego i Armii Krajowej (też ważnych).
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
empire 

Posty: 80
Podziękowano: 19 raz(y)
Skąd: Stąd.
Wysłany: 2017-01-05, 07:49   

Remigiusz_G napisał/a:
Należy dodać, że burmistrz zadeklarował na sesji wykonanie nakładki w przypadku pozyskania środków z ZIT, zostałaby ona zrealizowana ze środków miasta równolegle z inwestycją tj. w 2017 r.


Panie Burmistrzu Remigiusz_G prośba o informację czy ta deklaracja miała pokrycie w planie budżetu ? Czy miasto miało zamiar zabezpieczyć środki finansowe na taką inwestycję ?
Jeżeli tak i jeżeli wówczas Burmistrz nie złożył tylko deklaracji bez pokrycia to prośba o informację co stoi na przeszkodzie żeby nie zrobić tej nakładki teraz pomimo porażki ze 'schetynówką' ?
Czy jest w takim razie jakakolwiek szansa na wykonanie asfaltu na Czynu Społecznego z własnych środków miasta ?

Z góry dziękuję za informację.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Remigiusz_G 
Zastępca Burmistrza Miasta

Wiek: 36
Posty: 1140
Podziękowano: 168 raz(y)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-05, 08:23   

empire napisał/a:
Remigiusz_G napisał/a:
Należy dodać, że burmistrz zadeklarował na sesji wykonanie nakładki w przypadku pozyskania środków z ZIT, zostałaby ona zrealizowana ze środków miasta równolegle z inwestycją tj. w 2017 r.


Panie Burmistrzu Remigiusz_G prośba o informację czy ta deklaracja miała pokrycie w planie budżetu ? Czy miasto miało zamiar zabezpieczyć środki finansowe na taką inwestycję ?
Jeżeli tak i jeżeli wówczas Burmistrz nie złożył tylko deklaracji bez pokrycia to prośba o informację co stoi na przeszkodzie żeby nie zrobić tej nakładki teraz pomimo porażki ze 'schetynówką' ?
Czy jest w takim razie jakakolwiek szansa na wykonanie asfaltu na Czynu Społecznego z własnych środków miasta ?

Z góry dziękuję za informację.



Deklaracja Burmistrza zapadła w roku 2015 i na początku 2016 więc nie było możliwości wprowadzenia zadania w budżecie 2017, który wtedy nie istniał. Nie było to deklaracja bez pokrycia.
Nie można obecnie wykonać nakładki, gdyż najpierw trzeba tą drogę odwodnić. W związku z tym, że deklarowana nakładka byłaby realizowana jako remont bieżący (tzn na zgłoszenie i bez dokumentacji) to logika również nakazuje dla bezpieczeństwa uprzednie wytyczenie wolnego pasa jezdni po wykonaniu profesjonalnego ciągu pieszo-rowerowego, tak aby nie było ryzyka przysłowiowego zrywania świeżo położonego asfaltu.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
empire 

Posty: 80
Podziękowano: 19 raz(y)
Skąd: Stąd.
Wysłany: 2017-01-05, 08:47   

Remigiusz_G napisał/a:
Nie można obecnie wykonać nakładki, gdyż najpierw trzeba tą drogę odwodnić. W związku z tym, że deklarowana nakładka byłaby realizowana jako remont bieżący (tzn na zgłoszenie i bez dokumentacji) to logika również nakazuje dla bezpieczeństwa uprzednie wytyczenie wolnego pasa jezdni po wykonaniu profesjonalnego ciągu pieszo-rowerowego, tak aby nie było ryzyka przysłowiowego zrywania świeżo położonego asfaltu.


Dziękuję serdecznie za informację.

Przecież odwodnienie i tak należałoby zrobić - czy to obejmowałby zakres potencjalnie dofinansowywany z ZIT i w związku z tym miasto nie ma środków na taki cel ?

Jeżeli chodzi o ciągi piesz to rozumiem, że chociażby na potrzeby przygotowania wniosku do 'schetynówki' zostały one zaprojektowane i wytyczone (bo przecież 'schetynówka' wymagała pozyskanie kompletnych pozwoleń na budowę).
Czy nie można wykorzystać tych projektów i położyć nakładkę asfaltową tylko tam gdzie nie będzie to kolidowało z przebiegiem przyszłego chodnika.

Panie burmistrzu proszę mi uwierzyć, że nam tymczasowo wystarczy nawet jeden pas ruchu (bez problemu przeżyjemy konieczność przejazdu tego odcinka w ruchu wahadłowym) - to wyniosłoby poziom naszego życia i przemieszczania się po tej drodze do nieznanej i niedoświadczonej nigdy jakości.

Jeszcze raz bardzo proszę (chyba także w imieniu innych mieszkańców tej okolicy) o pochylenie się nad tą sprawą. Może jednak dałoby sie coś zrobić. Może nawet w ostateczności z jakimś udziałem mieszkańców ??

Pozdrawiam.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja mobilna Portalu

© Portal Miasta Sulejówek | 2006 -> 2015
Strona wygenerowana w 0,3 sekundy. Zapytań do SQL: 16